Ladies and gentlemen… we’ve got ‘m!

Deze beroemde woorden van George W. Bush jr. illustreren exact hoe lastig het was een PS5 te verkrijgen, maar we hebben het geflikt! In dit artikel reflecteren we op afgelopen periode.

Ja ja, we weten wat je denkt: “jullie zijn fcksclprs, jullie hebben vast je garage volstaan met PS5’s”. Maar niets is minder waar, we hebben helemaal geen garage (en ook geen PS5’s). Sommigen denken zelfs dat we hackers en/of scalpers zijn maar ook dat is onjuist. We ‘breken’ nergens in om aan onze data te komen en we kopen geen consoles op om ze vervolgens weer door te verkopen. Ook hebben we geen ‘insider’ info over verwachte voorraden en leveringen. Wij moesten net als jullie als de donder een sprintje trekken zodra er voorraad was, wat soms leidde tot hilarische taferelen.

Toen we aan dit avontuur begonnen was het niet de intentie jullie te helpen, we wilden zelf gewoon heel graag een PS5 en we waren gefrustreerd dat ze steeds binnen een paar minuten foetsie waren. Daarom bouwden we een script – voor onszelf – om direct een melding te krijgen bij nieuwe voorraad en zo een betere kans te hebben tegen bots en slimmeriken. De drie mensen die onze blogs lezen kennen dit verhaal.

Toen het eenmaal gelukt was succesvol een bestelling te plaatsen bij bol.com (eind november) werd deze vrijwel direct geannuleerd. Natuurlijk was de teleurstelling groot, maar de euforie dat het gelukt was overheerste. Hierdoor ontstond het idee ons script openbaar te maken en uiteindelijk is het uitgegroeid tot dit; deze site en ons Twitter-kanaal. Zo kon iedereen uiteindelijk het gevoel ervaren dat ze een winnaar waren (die vervolgens 4 á 500 euro af moet tikken om daadwerkelijk de prijs in ontvangst te mogen nemen).

Zoals zovelen waren wij één van de gelukkigen die op 4 december een PS5 hadden bemachtigd bij bol.com. Wederom was de euforie enorm, maar toch hadden we ook een beetje angst. Het zou toch niet… en jawel hoor: weer een annulering.

Ondertussen hadden we een flinke following op Twitter en zagen we dat veel meer mensen teleurgesteld achterbleven in de loopgraven. Mensen gingen zelf contact opnemen met de klantenservice en allemaal kregen ze nul op het rekest. Wij voelden ons verantwoordelijk omdat deze mensen via onze dienst hadden besteld en we wisten precies hoe ze zich voelden. We wisten dat we samen meer kans zouden maken dan individueel en zodoende hebben we namens 175 mensen een klacht ingediend bij bol.com (en dat was lang niet iedereen).

Na wat heen en weer met een woordvoerder verraste bol.com vriend en vijand met een wachtlijst voor de geannuleerde PS5’s. We zeggen vriend en vijand omdat er genoeg mensen waren die géén wachtlijst wilden (sorry guys). De rest is geschiedenis.

Nu – 27 januari – hebben wij eindelijk onze PS5 in ontvangst mogen nemen. Deze zal ons altijd blijven herinneren aan ons avontuur en zal trots prijken op ons tv meubel (want waar the f* moet je dat ding anders kwijt?). Het is meer dan een PS5; het is een onderscheiding.

Uiteraard werd de DualSense meteen ingepikt door onze peuter, het is immers zíjn “Pleeseeven”. Astro’s Playroom was alvast een hit en we kijken ernaar uit om samen met hem Sackboy te spelen. Vanavond is het onze beurt om Astro’s Playroom te proberen, we weten nog niet wat onze eerste echte PS5 game gaat zijn.

Nu we zelf de PS5 binnen hebben hebben we besloten te stoppen met het zoeken naar nieuwe voorraad… voor onszelf! We blijven de voorraad voor jullie monitoren. Dus blijf veilig thuis, zet je monitor aan op de console die je wilt en volg ons op Twitter. Wij gaan even verder genieten <3

Terug naar blog